F1 2012

Metal Gear Solid 4

Novinky, obrázky, videa…

Průvodce 2.část

První díl průvodce čtěte zde, dnes pokračujeme s tipy pro kradmý postup, objasněním kruhu ohrožení, navigace, Solid Eye a MK II a dalších prvků Metal Gear Solid 4.

Tipy pro kradmý postup

I když se dá MGS4 hrát jednoduše jako akční střílečka, což platí zejména pro první obtížnost, mnohem lepší požitek získáte, pokud to vezmete z té druhé strany, tedy budete spoléhat na kradmý a tichý postup vpřed bez vyvolání nežádoucí pozornosti. Hra je navržená tak, že mimo soubojů s bossy nemusíte prakticky nikoho zabít. Ovšem to byste se připravili o mnoho předmětů a zbraní zabavených nepřátelům, tudíž je zlatá střední cesta použít CQC, nebo nesmrtící zbraně, jako jsou elektrické šoky apod.

Takovýto postup není nic složitého, hra vám sama vychází vstříc mnohými funkcemi, které jsou pro tichý postup velmi dobře použitelné. Předně to je tichý pohyb v pokleku a v lehu, kdy Snake oproti chůzi či běhu vydává jen minimum zvuků na krátkou vzdálenost. Právě pohyb v pokleku by měl být základem pro obezřetný postup, vzpřímenou chůzi a běh používejte jen v nejnutnějších případech a v místech, která neposkytují možnosti dobrého krytí. Novinkou je aktivní maskování OctoCamo, navržené Otaconem podle mimikry chobotnic.

Snakeova bojová kombinéza při lehu a plazení, nebo při přitisknutí ke zdi, dokáže po chvíli převzít vzor nejbližšího povrchu a zbarvit se právě podle něj. OctoCamo logicky funguje pouze v případech, když Snake nemá na své kombinéze ještě další vrstvu, např. hábit militantních povstalců. Právě aktivní OctoCamo vždy přidá procenta do ukazatele splynutí s prostředím v pravém horním rohu obrazovky. Obecně platí, že Snakea ani na blízkou vzdálenost protivníci neobjeví, pokud bude tento ukazatel nad 85%. Výsledné číslo můžete ještě zvýšit maskováním na tvář a další části obleku, které je dostupné v nabídce pozastavené hry (Camouflage).

Kruh ohrožení

Dosti často se dostanete do situace, kdy tušíte přítomnost protivníka, ale nevidíte jej tak dobře, abyste dokázali určit jeho přesnou pozici. V těchto okamžicích skvěle poslouží tzv. Kruh ohrožení (Threat Ring). Vždy, když pokleknete či zalehnete, objeví se kolem Snakea barevný kruh. Vlny na povrchu tohoto kruhu ukazují směr nejbližších nepřátelských sil, tedy nejen vojáků, ale také strojů a bojových prostředků. Čím vyšší je výška zvlnění, tím je nepřátelský objekt blíže. Různé barvy tohoto kruhu také značí velikost hrozby odhalení nepřítelem, resp. jeho ostražitost ve směru, kde se Snake pohybuje.

Čím světlejší je kruh, tím je hrozba menší, resp. nepřátelský objekt není nebezpečný. Červená barva kruhu pak poukazuje na bezprostřední hrozbu odhalení, proto by se měl Snake v této situaci buď co nejdříve stáhnout, nebo hrozícího protivníka hbitě zlikvidovat. Pokud potřebujete projít cestou skrze hlídkující stráže, možná se vám bude hodit i možnost hraní na mrtvého, kterou Snake také mistrně ovládá. Musíte být ale v lehu, pak stačí podržet tlačítko trojúhelníku a Snake se uvolní do pozice mrtvoly.

Po vzdálení hlídky můžete vojáky ze zálohy v klidu zlikvidovat. Hraní na mrtvolu samozřejmě neúčinkuje, pokud vás při přechodu do mrtvolné pozice zahlédnou nepřátelské síly. Nesmí chybět ani skrývání do papírové bedny, kterou lze nalézt v některých úrovních, stačí ji vybrat z inventáře předmětů. Podobný účinek má i starý plechový barel a také kontejnery v ulicích, do kterých si lze vlézt.

Navigace ve hře

Jelikož je postup v MGS4 veskrze lineární, zřejmě nebudete mít větší problémy s orientací v úrovních. Na radaru v pravém horním rohu obrazovky je vždy zobrazený červený bod aktuálního cíle, kam máte dojít. To samé uvidíte i v multifunkční velké mapě v pozastavené hře. Tato mapa je skvěle přehledná, navíc ji lze přibližovat a skrze tlačítko ? měnit zobrazení mezi 2D a 3D. Několikrát vám Otacon naznačí směr dalšího postupu přes Codec, skrze který se můžete kdykoli zeptat na další úkoly a cestu. Vždy mluví o světových stranách, proto je v pravém rohu zobrazena pozice severu, podle které se dá dobře orientovat.

Solid Eye a Metal Gear Mk. II

Kromě OctoCamo jsou vizuální oční radar Solid Eye a užitečný robůtek Metal Gear Mk. II dalšími technologickými lahůdkami ve vašich službách. Zařízení Solid Eye obdržíte krátce po úvodu hry, stejně jako robůtka Metal Gear. Solid Eye aktivovaný přes tlačítko L2 nejenže zobrazuje informace o nalezených předmětech, nepřátelích a zbraních, ale hlavně disponuje další dvojicí užitečných režimů. Za prvé je to noční vidění (tlačítko čtverce) praktické v temných místnostech a za druhé funkce obyčejného dalekohledu s možností zoomu (tlačítko trojúhelníku). Aktivovaný Solid Eye ale spotřebovává elektrickou energii, což značí malý graf s ikonkou baterie. Takže jej nelze používat nepřetržitě, nicméně po chvíli klidu se jeho baterie automaticky dobijí.

Robůtek Metal Gear Mk. II je zase malý autonomní průzkumný systém, který vypustíte jeho volbou z inventáře předmětů. Sice to není vyloženě útočný stroj jako ostatní Metal Geary, ale i tak dokáže rozdávat elektrické šoky svojí biomechanickou rukou. Stačí manipulátor tlačítkem L1 zaměřit na blízkou oběť a R1 pak vystřelí omračující elektrický impuls. Velmi dobře se dá robot využít zejména při průzkumu okolí, kdy tlačítkem R3 můžete navíc přepínat mezi pohledem ze třetí osoby a vlastní kamerou robůtka.

Umráčení nebo uspání?
Je podstatný rozdíl v tom, jak se chová po probuzení omráčený a uspaný voják. Pro oba stavy platí, že takováto eliminace je jen dočasná. Omráčený voják (hvězdičky nad jeho hlavou) si ale pamatuje okamžik své eliminace a proto ihned po procitnutí propadne panice a vyvolá režim Caution phase. Oproti tomu voják probuzený z uspání (Zzzz nad hlavou) si nic nepamatuje a vrátí se v poklidu ke své dřívější práci.

Získání baterie s dvojitou výdrží
Při brífinku lze nalézt výkonnou baterii, jež zdvojnásobí výdrž všech elektronických zařízení, které může Snake využívat. Výkonnější akumulátor se nenachází přímo ve hře, ale v brífinku na palubě letadla, kde je plukovník Campbell a Otacon. Je třeba nejdříve uložit hru v prvním aktu (Act 1.). Poté vyberte úvodní brífink a nahrajte pozici. Během probíhajícího videa se pak přepněte do ovládání Metal Gearu Mk. II a vystoupejte schody do horní kabiny, kde je ukrytá dvojitá baterie.

Kostým Altaira z Assassins Creed
Tvůrci si připravili pro hráče celkem čtyřicet odměn (emblémů), pojmenovaných vesměs po nějakém zvířeti, které obdržíte za splnění různých úkolů, jako je např. zastřelení, nebo omráčení určitého počtu nepřátel. V některých případech pak za odměnu obdržíte také novou zbraň, kamufláž, nebo skin staré postavy z MGS univerza. Jedním z těchto emblémů je také „Assassin“, vyžadující omráčení a podříznutí 50 nepřátelských vojáků. Jako odměnu pak návdavkem obdržíte bílý hábit Altaira, jakožto hlavního hrdiny hry Assassins Creed. Přitom ale nesmíte vyvolat více než 25 alarmů.

Databáze MGS4
Od konce června si mohou všichni majitelé PS3 z Playstation Network stáhnout a nainstalovat zajímavou aplikaci Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots Database. Jedná se o bezplatnou interaktivní databázi všech pojmů, které souvisí nejen se čtvrtým dílem, ale rovněž s celou sérií Metal Gear od jejího počátku. Databáze obsahuje kompletní příběh, celou historii Metal Gearu, i představení všech důležitých charakterů ve hře. Navíc obsahuje ještě speciální funkci, kdy jsou všechny potenciální MGS4 spoilery začerněny a odkryjí se automaticky až po dokončení čtvrtého dílu.
Zdroj: Tiscali Games

Share and Enjoy:
  • Print
  • email
  • PDF
  • Add to favorites
  • del.icio.us
  • Digg
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • Twitter

Zanechat odpověď